به گزارش بازاری، بوشهر رییس انجمن ملی خرمای ایران اظهار داشت: نزدیک به یک میلیون و 300 هزار تن تولید سالانه خرما در کشور است که بسته به شرایط کشور 25 تا 30 درصد آن صادر می شود.
محسن رشیدفرخی پنجشنبه ۲۹ دی در محل برگزاری میز ملی خرما در بوشهر اظهار داشت: اگر بخواهیم با دیگر کشورهای صادرکننده خرما رقابت نماییم باید در حوزه بهداشتی و بسته بندی معیارهای بهتری داشته باشیم. در این سه سال در قسمت بسته بندی خرما در کشور بسیار پیشرفت کرده ایم و از آن جا که نمایشگاه ها ویترین صادراتی کشور هستند، اگر بیشتر برگزار شوند انگیزه برای رعایت موارد صادراتی بیشتر می شود و امیدواریم در چند وقت آینده در افزایش کیفیت در کنار دیگر کشورها مانند تونس قرار بگیریم.
او اضافه کرد: در بازاریابی هم بازار هدف ما تغییر کرده است و صادرکنندگان با شرایط جدید کشور خویش را وفق داده اند. بازار هدف از کشورهای غربی به طرف کشورهای مستقل همسود (C.I.S)، هندوستان و کشورهای شرق آسیا تغییر مسیر داده است.
رئیس انجمن ملی خرمای ایران ضمن اشاره به این که اتاق های تجاری پشتوانه ورود بازرگانان به بازارهای جهانی هستند و تلاش بالایی در این عرصه کرده اند، گفت: نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید سالانه خرما در کشور است که بسته به شرایط کشور ۲۵ تا ۳۰ درصد آن صادر می شود و همین یک سوم تولید برای صادرت میزان مناسبی است تا دوسوم میزان تولید هم نیاز داخلی به خرما را برآورده کند.
منبع: بازاری