ارسال اطلاعات ۱۲۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی

ارسال اطلاعات ۱۲۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی

به گزارش بازاری، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن اظهار داشت: تا حالا اطلاعات 120 هزار خانه خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است که برای آنها برگه مالیاتی صادر شد.



به گزارش بازاری به نقل از مهر، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به این که شناسایی خانه های خالی بوسیله سامانه املاک و اسکان به انجام می رسد، اظهار داشت: تا حالا اطلاعات ۱۲۰ هزار خانه خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است که برای آنها برگه مالیاتی صادر شد.
نوروزی درباره ی این که چه خانه هایی به عنوان خانه خالی مشمول مالیات می شوند، اضافه کرد: همه خانه هایی که بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند اطلاعات آنها به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود و مالکانی که اطلاعات ملک خودرا در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نکردند هم در زمره خانه های خالی اطلاعات آنها به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود.
وی درباب میزان مالیات خانه های خالی نیز اشاره کرد: برمبنای قانون در سال اول معادل ۶ برابر مالیات بر در آمد اجاره و در سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر خواهد بود و اگر فردی ۵ خانه خالی داشته باشد این رقم دو برابر می شود که عدد قابل توجهی است.
نوروزی در مصاحبه با صدا و سیما با اشاره به این که سیاست دولت از مالیات بر خانه های خالی درآمدزایی نیست بلکه تنظیم بازار مسکن می باشد، اشاره کرد: اگر خانه های خالی موجود در کشور به بازار مسکن ارائه شود بخش مهمی از تقاضا در این بازار پاسخ داده می شود که می تواند منجر به ثبات و آرامش در این بازار شود.

1403/02/30
09:51:35
5.0 / 5
290
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , سازمان , طلا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا