حاشیه جلسه دولت

خاندوزی: واردات شمش طلا در ۴ ماهه اول سال جاری ۱۲ تن ثبت شده است

خاندوزی: واردات شمش طلا در ۴ ماهه اول سال جاری ۱۲ تن ثبت شده است

به گزارش بازاری، وزیر اقتصاد اعلام نمود: واردات شمش طلا در ۴ ماهه اول سال جاری ۱۲ تن ثبت شده است که این عدد سال گذشته ۳ تن و سال ۱۴۰۱ نزدیک صفر بود. اغلب واردات شمش طلا از مبداء فرودگاه امام خمینی صورت می گیرد.


به گزارش بازاری به نقل از ایسنا، خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه امروز - چهارشنبه - هیات دولت در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: میزان رشد منابع بودجه در ۴ ماهه اول سال جاری نسبت به ۴ ماهه مشابه سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۰ درصد افزایش داشته است که سهم قابل توجهی از این افزایش به رشد درآمدهای نفتی و سایر درآمدهای جاری و مالیاتی دولت برمی گردد.
وی با اشاره به اینکه در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۳ شاهد افزایش ۸ درصدی صادرات غیرنفتی نسبت به ۴ ماهه اول سال قبل هستیم، اضافه کرد: عدد صادرات غیرنفتی به ۱۷ میلیارد و ۴۶۳ میلیون دلار رسیده است. همینطور رشد وزنی صادرات غیرنفتی کشور در مقایسه با مدت مشابه، ۴ درصد بوده است.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه میزان افزایش واردات کشور ۶ درصد نسبت به ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۲ بوده است، افزود: نیم درصد رشد وزنی واردات و ۸ درصد رشد وزنی صادارت در مقابل ۶ درصد افزایش ارزش واردات و ۸ درصد افزایش ارزش صادرات بوده است.

خاندوزی در ادامه توضیح داد: گرچه با لحاظ درآمدهای نفتی تراز جاری کشور مثبت است اما اگر نفت را محاسبه نکنیم تراز جاری گمرکی کشور از منفی ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در ۴ ماهه اول سال قبل به منفی یک میلیارد دلار در ۴ ماهه اول سال جاری رسیده است که نشان دهنده کاهش خیلی شدید تراز غیرنفتی کشور است.

وزیر اقتصاد به جزئیات اقلام وارداتی در ۴ ماهه اول سال اشاره نمود و اضافه کرد: واردات شمش طلا در ۴ ماهه اول سال جاری ۱۲ تن ثبت شده است که این عدد سال گذشته ۳ تن و سال ۱۴۰۱ نزدیک صفر بود. اغلب واردات شمش طلا از مبداء فرودگاه امام خمینی صورت می گیرد.




منبع:

1403/05/03
20:57:18
5.0 / 5
283
تگهای خبر: اقتصاد , بودجه , دلار , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا