مخبر در مراسم رونمایی طرح نشان دار كردن مالیات ها:

با اجرای طرح نشان دار کردن مالیات ها مشارکت مردم در اداره کشور بیشتر می شود

با اجرای طرح نشان دار کردن مالیات ها مشارکت مردم در اداره کشور بیشتر می شود

بازاری: طرح «امکان انتخاب محل هزینه کرد مالیات توسط پرداخت کنندگان (مؤدیان)» در مراسمی با حضور سرپرست ریاست جمهوری، بصورت رسمی رونمایی گردید.


به گزارش بازاری به نقل از ایسنا، در این مراسم که بامداد پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳، با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس سازمان امور مالیاتی کشور برگزار گردید، بعد از استماع توضیحات کارشناسی درباره ی این طرح که برمبنای آن مؤدیان مالیاتی می توانند بصورت الکترونیکی محل هزینه کرد مالیات خودرا در پروژه های «ملی» و «استانی» مشخص کنند، سرپرست ریاست جمهوری با قدردانی از اجراکنندگان این طرح اظهار داشت: «نرم افزاری کردن خدمات دولت» از با اهمیت ترین موضوعات مورد توجه رییس جمهور شهید و جزو راهبردها و تدابیر جدی ایشان بود.
محمد مخبر اضافه کرد: دلیل این پیگیری و تاکید هم آن بود که با شعار عدالت و مبارزه با فساد و ایجاد رضایتمندی برای مردم مطابقت داشت، ضمن آنکه، دولت الکترونیک از بروز خیلی از مشکلات جلوگیری کرده و حجم عظیمی از پیشرفت ها را بدنبال دارد.
وی ادامه داد: در بحث زیرساخت ها یکی از دستگاه های موفق در حوزه نرم افزاری کردن و ایجاد سامانه ها و خدمت رسانی نرم افزاری در کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و خصوصا سازمان امور مالیاتی است که امروز با اجرای این طرح به وضوح شاهد آن هستیم.
سرپرست ریاست جمهوری اظهار داشت: در راه اجرای این طرح، سازمان برنامه و بودجه کشور حقیقتا همکاری بسیار خوبی داشته است و با اجرای آن دو وجه مورد توجه دولت شهید رئیسی به هدف رسیده است؛ وجه اول بصورت مصداقی، مشارکت و دخالت دادن مردم در حل مشکلات است که مردم در نظام اسلامی که مبتنی بر مشارکت است خودشان را در همه امور دخیل بدانند. دکتر مخبر با اعلان اینکه در طول تاریخ مردم ایران همیشه بدنبال کار خیر بوده اند و با اجرای این طرح انگیزه های دینی و اعتقادی مردم در حوزه محرومیت زدایی و خدمت به دیگران، مورد توجه قرار می گیرد، اظهار داشت: دومین وجه آنست که با این کار الگوسازی شده و موجب می شود رضایت مردم و انگیزه آنها برای پرداخت مالیات و احساس مشارکت در آبادانی کشور بین افراد جامعه افزایش یابد.
ایشان سپس از سرعت عمل در اجرای این طرح که از ۱۳ تیرماه، مصوبه آن ابلاغ گردیده است، تشکر کرد.
خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی هم در آغاز این جلسه در توضیحاتی با اشاره به اینکه «در سال ۱۴۰۳ با تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم، تحقق شعار سال در دستور کار دولت قرار گرفت»، اظهار داشت: یکی از موارد مهم تحقق مشارکت مردمی، در عرصه اختصاص درآمدهای مالیاتی به پروژه های نیازمند بودجه نمود پیدا کرد که برای فعالان اقتصادی، انگیزه بخش بوده و موجب می شود آنها احساس کنند که می توانند در راه خدمات دولت و اولویت های منطقه ای و استانی نقش آفرینی کنند.
وی ادامه داد: این طرح با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، خزانه داری کل و سازمان امور مالیاتی کشور با کار کارشناسی و دقت بسیار، طراحی و عملیاتی شده و تمام اتصالات شبکه ای آن برقرار شد و این مصوبه که ۱۳ تیر ماه از طرف سرپرست ریاست جمهوری ابلاغ گردیده بود از ۱۶ تیر ماه آماده اجرا شد.
خاندوزی اضافه کرد: امروز در شرایطی این طرح بصورت رسمی رونمایی می شود که تنها دو هفته از ابلاغ رسمی آن گذشته و در ضمن این مدت، ۱۴۲ پروژه در استانهای مختلف کشور، به انتخاب مودیان بصورت کامل تامین مالی شده و ان شاءالله پروژه های باقیمانده نیز تا آخر سال تامین مالی خواهد شد.
وی افزود: مؤدیان می توانند هنگام پرداخت مالیات انتخاب کنند که مالیاتی که می پردازند در کدام طرح و حتی در کدام استان هزینه شود.
منظور رییس سازمان برنامه و بودجه نیز در این نشست اظهار داشت: نکته مهم و قابل ذکر درباره ی طرح «امکان انتخاب محل هزینه کرد مالیات توسط پرداخت کنندگان (مؤدیان)» این است که یک طرح تکلیفی نبود بلکه یک طرح ابتکاری بود که تبدیل به مصوبه دولت شد.
رییس سازمان امور مالیاتی نیز در این نشست در توضیحی درباره ی درآمدهای وصولی در دولت شهید رئیسی و پیشرفت های انجام شده در عرصه وصول مالیات، عوارض و کسب رضایت مؤدیان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ در صورتیکه وصول مالیاتی ۷۵۰ همت در بودجه تعیین شده بود، ۸۱۰ همت وصول مالیات صورت گرفت که جمع آن با احتساب وصول عوارض و مطالبات دولت به ۱۰۳۵ همت می رسد.
وی ادامه داد: در اجرای طرح «امکان انتخاب محل هزینه کرد مالیات توسط پرداخت کنندگان (مؤدیان)» سازمان برنامه و بودجه، اسامی طرح های ناتمام ملی و استانی اولویت دار در عرصه های آموزش، سلامت و رفاه اجتماعی و... که پروژه های احداثی و دارای مجوز بوده و حداکثر منافع عمومی را تامین کرده و تا آخر سال به انتها می رسند، لیست شده و مؤدیان می توانند با انتخاب آنها در این طرح ها مشارکت داشته و دین خودرا به کشور و حتی استان خود ادا کنند.
وی ادامه داد: در این طرح ۱۹۰۰ پروژه با اعتبار ۱۲ همت به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام گردید که در همین مدت کوتاه از اجرائی شدن طرح، ۳۲۱ پروژه ملی و ۱۲۸۱ پروژه استانی – جمعاً ۱۶۰۲ پروژه – از بین ۱۹۱۵ پروژه معرفی شده، از طرف مؤدیان انتخاب و ۱۴۲ پروژه نیز بطور کامل تامین اعتبار شده است.
رییس سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان نمونه به پروژه های استان سیستان و بلوچستان اشاره کرده و اظهار داشت: از ۹۶ پروژه پیشنهادی این استان تا کنون ۱۵ پروژه بطور کامل تامین اعتبار شده است. همین طور از ۱۵۴ پروژه استان گیلان تا حالا اعتبار ۲۱ پروژه بطور کامل تامین شده است.
پایان بخش این جلسه، شروع به کار رسمی این طرح با دستور سرپرست ریاست جمهوری بود.



1403/05/05
14:21:42
5.0 / 5
9322
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , بودجه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا