کشف 29 همت فرار مالیاتی از شروع سال تاکنون

کشف 29 همت فرار مالیاتی از شروع سال تاکنون

بازاری: مدیرکل روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور از مطالبه 29 هزار میلیارد تومان مالیات از محل کشف فرار مالیاتی از شروع سال جاری تا حالا آگاهی داد.



به گزارش بازاری به نقل از مهر، داود خدابنده، مدیرکل روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: در امتداد برقراری بالاتر از پیش عدالت مالیاتی، از شروع سال جاری تاکنون، تعداد ۵۱۷۲ برگ مطالبه مالیات از محل کشف فرار مالیاتی صادر شده که میزان مالیات مطالبه شده در آنها حدود ۲۰ همت اصل مالیات و ۹ همت جرایم متعلقه آنها بوده است.
وی درباب نحوه شناسایی فرارهای مالیاتی مذکور عنوان کرد: این میزان کشف فرار مالیاتی از تعداد ۸۱۳۹ مؤدی مالیاتی و بالاتر از ۹۵۰ فقره بازرسی انجام شده است.
خدابنده اضافه کرد: در جریان این رسیدگی ها تعداد ۳۶۶۴ برگ تشخیص و ۱۵۰۸ برگ قطعی صادر شده و ۱۵۹ مؤدی جدید مالیاتی کشف و ۶۰۰ شرکت (شخص حقوقی) نیز در لیست فاقد اعتبار مالیاتی درج شدند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد: حدود ۱۲۹۰ مورد رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک نیز بمنظور شناسایی موارد منجر به فرار مالیاتی فوق انجام شده و در بین کشف فرارهای مالیاتی مذکور، بالاتر از ۶۰ مؤدی پرریسک یا دانه درشت نیز حضور دارند.


منبع:

1403/06/30
23:53:56
5.0 / 5
6
تگهای خبر: بانك , حقوق , حقوقی , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا