دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا روسفید شد

دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا روسفید شد

بازاری: بانک مرکزی تایلند اعلام نمود که اقتصاد تایلند در ماه آگوست در سطح مشابهی نسبت به ماه قبل باقی مانده است، برای اینکه کارهای اقتصادی با حمایت صادرات و تولید به انجام می رسد، اما گردشگری ریزشی بوده است.


به گزارش بازاری به نقل از ایسنا، این بانک تایلند عنوان نمود که صادرات، محرک اصلی اقتصاد تایلند، در ماه اگوست نسبت به سال قبل ۱۱.۴ درصد افزایش پیدا کرد، در صورتیکه واردات ۸.۵ درصد افزوده شد که منجر به مازاد حساب تجاری ۲.۴ میلیارد دلاری شد.
بانک مرکزی تایلند بر این باور است که مازاد حساب جاری در ماه اگوست ۱.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مازاد تجدیدنظر شده ۰.۱ میلیارد دلاری در جولای به سبب صادرات سریع محصولات کشاورزی به شرکای تجاری که با کمبود مواجه بودند، افزوده شد.
بانک مرکزی اعلام نمود مصرف خصوصی در ماه آگوست نسبت به ماه قبل ۰.۵ درصد بالا رفته است در صورتیکه سرمایه گذاری خصوصی ۳.۳ درصد کم شده است.
این بانک اعلام نمود که بخش گردشگری، یکی دیگر از محرک های کلیدی اقتصادی، به سبب کاهش ورودی ها بعد از یک دوره توسعه، کند شد. دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا در سه ماهه آوریل تا ژوئن سال جاری با سرعت ۲.۳ درصد رشد کرد، اما مفسرین گفتند که عدم قطعیت سیاست های مالی چشم انداز را مختل کرده است.
رویترز گزارش کرد که بانک مرکزی رشد اقتصادی ۲.۶ درصدی را برای سال جاری بعد از رشد ۱.۹ درصدی در سال قبل که نسبت به همتایان منطقه ای عقب بود، پیش بینی کرده است. بانک مرکزی برای پنجمین جلسه متوالی در ۲۱ اگوست، نرخ بهره خودرا ۲.۵ درصد بدون تغییر گذاشت.



1403/07/10
13:54:43
5.0 / 5
150
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , بانك مركزی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا