همتی در صحن مجلس:

بودجه امسال کسری زیادی دارد

بودجه امسال کسری زیادی دارد

به گزارش بازاری، وزیر اقتصاد و امور دارایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بودجه سال 1403 کسری زیادی دارد و حتی بخش هدفمندی هم کسری زیادی دارد.



به گزارش بازاری به نقل از مهر، عبدالناصر همتی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون های اقتصادی و ویژه پشتیبانی از تولید و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی در مورد بررسی عملکرد تبصره های موسوم به تولید و اشتغال (تبصره (۱۸) در قوانین بودجه ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲ و تبصره (۲) قانون بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، اظهار داشت: از شروع سال همکاران ما در کوشش برای ایجاد سامانه یکپارچه بودند و این سامانه نهایی شد.
وی افزود: سال ۱۴۰۰، ۱۸.۹ همت پولی بوده است که در بودجه پیش بینی کردند. وقتی ما اوراق را می خواهیم به بانکها دهیم، بانکها باید اول این اوراق را در بازار بفروشند و تنظیم کنند. این اوراق باتوجه به تاریخ سررسیدشان تا ۶۰ درصد ارزش پیدا می کند، بدین سبب مقدار پولی که برای سال ۱۴۰۱ بود، ۱۵.۳ همت شد.
وزیر اقتصاد اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ میزان ثروت نقدی برای تبصره ۱۸ دو همت بیشتر نبود و بقیه اوراق بود که حدودا ۲۴ همت بود. در سال ۱۴۰۳ گرفتار کسری بودجه شدیم و قسمتی از بودجه عمومی را در هدفمندی هزینه کردیم که در بخش هدفمندی هم کسری داریم.
وی اشاره کرد: ما الان درگیر هستیم تا بودجه عمومی کشور را تامین نماییم و در همین جهت بود که از مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی اذن گرفتیم و این کار برای جبران کسری بودجه است. سال آینده بودجه کشور یکپارچه خواهد بود و اصل یکپارچگی در بودجه سال آینده محقق می گردد تا امکان جابه جایی هزینه ها نباشد.
همتی اشاره کرد: برای تامین منابع تبصره ۱۸ بودجه گرفتار کسری بودجه هستیم، اما بانکها برای برطرف نمودن این مشکل آماده هستند.

1403/07/18
14:06:00
5.0 / 5
83
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك , بودجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا