معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی اعلام كرد؛

بازگشت ۸۳ درصد کالاهای تملیکی به چرخه اقتصاد کشور

بازگشت ۸۳ درصد کالاهای تملیکی به چرخه اقتصاد کشور

بازاری: به گزارش بازاری، معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اظهار داشت: در سال 1400 حدود 58 درصد کالا استرداد و انهدام شد اما امسال 83 درصد کالاها به چرخه اقتصاد بازگشت.



به گزارش بازاری به نقل از مهر، سعید غلامی باغی، معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در گردهمایی سالانه مدیران ستادی و اجرائی سازمان اظهار داشت: در یک روز از فرسودگی یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کالا جلوگیری شد و به چرخه مصرف باز گردانیده شد.
معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه ۴۸ برابر میانگین سه سال قبل کالا به فروش رفته است اضافه کرد: در ۶ ماهه امسال نیز فرآیندها و نرخ ها مثبت است.
وی اشاره کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۸ درصد کالا استرداد و انهدام شد اما امسال ۸۳ درصد کالاها به چرخه اقتصاد بازگشته است و پویایی و حرکت را به وضوح می توان مشاهده و لمس کرد.
غلامی باغی اظهار داشت: تمرکز فروش کالای سازمان در ۵ استان متمرکز شده و باتوجه به تمرکز تجارت خارجی در چند نقطه کشور طبیعی است.
معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اعلان اینکه ۸۵ درصد واردات از ۵ استان کشور صورت می گیرد، اشاره کرد: به این علت تعیین تکلیف و فروش سازمان به همین گونه است.
وی اظهار داشت: در صورتیکه در گذشته سالانه ۱۱ مورد مزایده برگزار می شده اما هم اکنون بالای ۴۰ مزایده انجام می شود.
معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه با روش های نوین ۱۱ مرحله حراج حضوری را به ۸۰۰ مرحله حراج نوین و الکترونیکی تبدیل کردیم، اشاره کرد: بالاتر از ۸۵ هزار نفر در این حراج ها مشارکت کردند در صورتیکه در گذشته این رقم حداکثر ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر بود و استان قم و تهران سرآمد برگزاری حراج بودند.
وی با اعلان اینکه بالاتر از ۹۷ درصد فروش سازمان بصورت الکترونیکی است، اضافه کرد: ۳ درصد باقی مانده مربوط به کالاهای سریع الفساد و سریع الاشتعال و کالاهایی است که به نهادهای حمایتی مرتبط می باشد و یا ممنوعیت فروش دارند.

1403/07/24
09:12:59
5.0 / 5
37
تگهای خبر: اقتصاد , سازمان , فروش , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا