لایحه بودجه ۱۴۰۴،

خانه های بالای ۵۰ میلیارد تومان مشمول مالیات شد

خانه های بالای ۵۰ میلیارد تومان مشمول مالیات شد

بازاری: در لایحه بودجه 1404 واحدهای مسکونی که ارزش آنها بالاتر از 50 میلیارد تومان باشد مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می شوند. این رقم امسال 35 میلیارد تومان بود.


به گزارش بازاری به نقل از ایسنا، طبق لایحه بودجه ۱۴۰۴، زمینهای فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، و واحدهای مسکونی که ارزش هر یک از آنها بالاتر از پانصد میلیارد (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال باشد، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می شوند. این مالیات بر عهده شخصی است که در شروع سال ۱۴۰۴ مالک املاک فوق بوده است.
در لایحه بودجه ۱۴۰۴ واحدهای مسکونی درحال ساخت، مشمول این مالیات نیستند. واحدهای مسکونی بدون مجوز تا زمان دریافت پروانه ساخت یا اجرای حکم کمیسیون های ماده (۹۹) و (۱۰۰) قانون شهرداری ها حسب مورد مشمول جریمه ای معادل دو برابر مالیات واحدهای مسکونی مجاز موضوع این بند می باشند. پرداخت جریمه مزبور هیچ گونه حق مکتسبه ای برای دارندگان واحدهای بدون مجوز ایجاد نخواهد نمود.
تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف اند با رعایت قوانین مالیاتی، مالیات سالانه در ارتباط با هر یک از زمین ها و واحدهای مسکونی تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن سال ۱۴۰۴ پرداخت نمایند. ثبت نقل وانتقال املاکی که به سبب این بند برای آنها مالیات وضع گردیده است، پیش از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل وانتقال قطعی و اجاره ممنوع می باشد. متخلف از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسئولیت تضامنی دارد.
مالیات تعیین شده در اجرای این بند قطعی است و اعتراض اشخاص در اجرای تبصره (۱) ماده (۲۱۶) قانون مالیات های مستقیم قابل رسیدگی خواهد بود.
سال قبل سقف معافیت مالیاتی مالکان خانه های لوکس و گران قیمت در بودجه سالجاری، ۳۵ میلیارد تومان تصویب شده بود که این عدد به ۵۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۴ افزایش پیدا کرده است.



منبع:

1403/08/02
09:40:36
5.0 / 5
9
تگهای خبر: بودجه , حقوق , حقوقی , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا